KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR
OUTLÖSTA PAKET
För outlösta paket eller vägran att mottaga leveransen debiteras samtliga fraktkostnader, samt för närvarande + 195:- inklusive moms i expeditionsavgift. Teknikservice i Lindesberg AB äger också rätt till ersättning för de utlägg som uppstår i form av kostnader för hantering och förvaring. Barn under 18 år måste inhämta förälders godkännande för att få handla på Bergslagsbryggan.

LEVERANSVILLKOR
Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Vi skickar beställningar med Postnord. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket.

Vid beställning i vår internetbutik sker leverans av din beställda vara med Posten till Ditt lokala postkontor eller företagspaket för ÅF kunder.

Som konsument har du alltid rätt att häva ditt köp innan vi levererar. Har ni betalat med Klarna så annulleras/återbetalas ert köp inom 30 dagar efter att ni meddelat oss att ni vill häva ert köp.

ÅNGERRÄTT/REKLAMATION
Returadressen står på ditt kvitto om du har handlat hos Teknikservice i Lindesberg AB. Observera att du måste skicka med kvittot, samtliga orginalhandlingar och samtliga tillbehör. Om du väljer att returnera produkten via Posten får du själv stå för returkostnaden, vi löser inte ut några paket mot postförskott. Gäller returen en reklamation (fel på varan) står Teknikservice i Lindesberg AB för fraktkostnaden. Återbetalning sker via bank- eller postgiro.

Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor). Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

BETALNINGSALTERNATIV
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

Få alltid hem varan innan du betalar
Betalningstid - alltid 14 dagar
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
Ladda ner dina fakturor från klarna.se
Möjlighet till delbetalning
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Få alltid hem varan innan du betalar
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Klarna kreditavtal: Allmänna villkor
Konsumentinformation: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
Klarnas användarvillkor: Användarvillkor

- Faktura / Endast ÅF
Betalningsvillkor: 30 dagar netto. Dröjsmålsränta: 8% plus Riksbankens internbankränta räknat på årsbasis, dvs ca 1% per månad.

SMS-UTSKICK
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.

TVIST
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

RETURER OCH REKLAMATIONER
Returadressen står på ditt kvitto om du har handlat på Bergslagsbryggan.se. Observera att du måste skicka med kvittot, samtliga originalhandlingar och samtliga tillbehör. Returer p.g.a. fel köp eller ånger får kunden själv stå för returkostnaden. Gäller returen en reklamation (fel på varan) står Teknikservice i Lindesberg AB för fraktkostnaden. Återbetalning sker via KLARNA eller Bankkonto. Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.

PERSONUPPGIFTER
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, address och telefonnummer. I de fall du väljer att betala med kreditkort eller avbetalning måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig, se vår policy för personuppgiftshantering (GDPR)

Teknikservice i Lindesberg AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår Kundservice. Enligt EU:s nya dataskyddsförordning, (General Data Protection Regulation – GDPR) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller
irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår Kundservice.